Sortim al TN Vespre de TV3

Sobre l’auge dels productes ecològics, també en l’àmbit de la restauració

El que va començar com una moda fa uns anys s’està convertint en una realitat. El negoci dels productes ecològics està agafant embranzida i la demanda d’aquest tipus de producte augmenta dia rere dia. A Catalunya, per exemple, la superfície dedicada a la producció amb criteris sostenibles s’ha triplicat en la última dècada, fins a arribar a les 210.000 hectàrees, d’acord amb el que publica el Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE). L’estudi “Otro mundo para un futuro mejor” de la OCU, d’altra banda, posa de manifest l’augment de la preocupació del consumidor per la sostenibilitat en relació al sector de l’alimentació.

 

L’economia verda ha inspirat la producció ecològica i convida a consumir productes locals, de temporada i d’origen ecològic o producció sostenible. Aquesta tendència es nota amb la venda de carn ecològica, la qual està creixent a MercaBarna, una cadena on s’elaboren peces de carn convencional però on també es comercialitza cada cop més amb certificació ecològica. Des del 2015 s’ha passat de vendre’s uns 20kg a facturar-ne unes 20 tones anuals. On més es nota l’augment és en el món de la restauració.

 

D’aquest tema hem parlat pel Telenotícies Vespre de TV3 el passat 3 de juliol. I és que la nostra companyia ha introduït des de fa un temps la carn ecològica en les seves vendes, tot i que només, de moment, la del pollastre. El director general de Friolisa Pomona Iberia, Joaquim Roca, afirmà al respecte: “La tendència és lenta, la venda de carn ecològica va poc a poc perquè és molt difícil arribar amb un producte que, tot i ser molt popular, s’encareix tres vegades més que el pollastre normal”. I és que la carn ecològica requereix una criança més llarga i de més qualitat, fet que es tradueix en una producció menor i uns preus més elevats que en els casos de la carn de criança intensiva.

 

No és l’única dificultat, la del preu. És molt difícil poder-la vendre al client final, al client del restaurant. No hi podem posar una etiqueta, la única manera d’indicar que és carn ecològica és ficant-ho a la carta -que és un pollastre bio- però allò que arriba al plat no podem certificar que és ecològic”.

 

Tot i així la previsió dels majoristes tant en la producció com en el consum de carn ecològica al mercat català és molt positiva. “En mercats com alemanya estan creixent cada any un 22-23% en productes bio i creiem que ha de ser la nostra cultura, la nostra manera de ser, anar a buscar una alimentació més saludable i més ecològica”, afirmà també Joaquim Roca.

 

Us convidem a veure la peça al complet a través d’aquest vídeo [minut 47:30 aprox].